- Din varukorg är tom.
Välkommen till Ramgalleriet.se
Måttbeställda ramar och tillbehör på nätet sedan 2012
Här finner du svar på de vanligaste frågorna kring att handla hos oss.
Har du en fråga som du inte finner svar på här är du välkommen att kontakta oss.
- Vi har ingen bemannad butik men tar emot kunder enligt överenskommelse för exempelvis inramning och uppspänning av dukar på kilramar.
Du behöver bara registrera ditt personnummer om du avser att betala din order via faktura.
Inte via våran webbshop. Beställning av ihopsatta tavelramar måste ske via telefon eller e-post, och skickas ej. Det är dock väldigt snabbt och enkelt att själv montera ihop våra måttbeställda tavelramar.
Du kan betala med kort (Visa/Mastercard), internetbank och faktura.
- Nej! RamGalleriet behandlar inga kortuppgifter alls.
- Alla korttransaktioner behandlas av vår partner Payson och sker över en 128 bitars SSL kryptering.
- Privatperson: Markera i din profil att du avser betala via faktura och registrera ditt personnummer.
- Företag: Markera och registrera dig som företag under din profil samt ange företagsnamn och org. nummer.
- En kreditupplysning kommer att göras. ( Gäller både privat och företag)
- Avgiften för faktura är för närvarande 28 kr .
- Fakturan skall betalas inom 20 dagar. Fakturan skickas i samband med dina tavelramar.
- Påminnelseavgift om 50 kr skickas ut via e-post 15 dagar efter förfallodatum.
Ja! Ramgalleriet.se är skyddad med SSL.
Det betyder att all trafik mellan dig som kund och vår hemsida är krypterad (128-bitars SSL-kryptering) och dina uppgifter är skyddad vid överföring till vår partner Payson om du väljer dem som betalningsalternativ.
Du kan läsa mer om detta på denna sida.
Minimifrakt är för närvarande 88 kr och ökar sedan automatiskt beroende på vilka mått du beställer.
För företag bemannade dagtid: Från 398 kr (+ 88 kr till postadresser i storstad).
För privatpersoner: Från 498 kr inkl. aviseringsavgift.
Varorna skickas normalt inom 1-4 dagar med DHL Service Point, och kan hämtas ut några dagar senare på närmaste utlämningsställe. Avisering av paketet sker via e-post och sms.
Paketet måste hämtas ut inom 2 veckor efter att det kommit fram, annars debiteras mottagaren även för returfrakten.
- Synlig transportskada eller paket som saknas, måste anmälas till chaufför eller utlämningsställe direkt vid mottagande.
- Om skadan ej är synlig på ytterförpackningen, skall den anmälas till oss senast 6 dagar efter mottagen leverans.
- Kontakta oss alltid direkt vid frågor kring eventuell reklamation.
- 14 dagars ångerrätt enligt distans- och hemförsäljningslagen, och då får inte förpackningen vara bruten.
- Endast värdet för varan återbetalas, och kunden betalar full frakt.
- �ngerrätt gäller ej specialtillverkade varor, som t.ex. måttbeställda ramar / passepartout.